Voor kotter O-231 Den Hoope van Rederij De Viertorre heeft VCU TCD twee compleet vernieuwde SumWings gebouwd. Deze nieuwste generatie is ontworpen door HFK Engineering, met als uitgangspunt: maximale efficiëntie, minimale bodemimpact en optimale betrouwbaarheid.
Het ontwerp is volledig herzien en geoptimaliseerd, in nauwe samenwerking tussen VCU TCD en HFK Engineering, dat tevens eigenaar is van het design. Het resultaat is een innovatieve SumWing die klaar is voor de toekomst van duurzame visserij.
Belangrijkste vernieuwingen van de SumWing
• Geoptimaliseerd vleugelprofiel, gebaseerd op het efficiënte NACA-profiel voor verbeterde stroming
• Gestroomlijnde neus, ontwikkeld met CFD-berekeningen om waterweerstand tot een minimum te beperken
• Nauwkeurige fijnafstelling, waardoor vissen met nog minder bodemdruk mogelijk is
• Minder lasnaden, wat de kans op lekkage verlaagt en de betrouwbaarheid verhoogt
• Lager eigen gewicht, wat zorgt voor stabieler zweven boven de zeebodem
• Verbeterde trekpunten, waardoor minder visdraad nodig is en de weerstand afneemt
• Slimme drukverdeling door herziening van interne drukschotten, geschikt voor vissen op grotere diepte
Ook zo’n innovatieve oplossing aan boord?
Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaande knop en ontdek wat wij voor jouw schip kunnen betekenen.